Niku Creative

How-to

6 selvitettävää asiaa

Miten valmistaudun nettisivupalaveriin?

Nettisivut, strategia, myynti

Miten valmistaudun nettisivupalaveriin?

Nettisivuprojektissa aloituspalaverilla on suuri merkitys projektin onnistumisen kannalta.

Kokosin tähän muutamia aiheita, jotka yleensä otan puheeksi aloituspalaverissa.

Tavoite

  1. Mikä on sivuston tarkoitus ja mitä sillä halutaan saavuttaa?

Kohderyhmä

  1. Mikä on sivuston kohderyhmä?
  2. Mitä toimintoja suurin osa kävijöistä käyttää?
  3. Miten heitä palvellaan parhaiten kyseisellä polulla?

Brändi

  1. Miten haluat erottua verkossa?
  2. Mitä tunteita haluat herättää?
  3. Millaisen suhteen haluat luoda asiakkaisiisi verkossa?

Rajoitteet

Mitkä ovat mahdolliset esteet tai ongelmat, jotka rajoittavat projektin edistymistä tai sen laajuutta? Uuden sivuston suunnittelussa rajoitteita ovat usein budjetti tai liian nopeasti lähestyvä deadline.

Menestyksen mittarit

Miten mitataan toimiiko valmis sivusto? Mittareita voivat olla esimerkiksi sivukävijät, sivuston tuottamat liidit tai yksinkertaisesti myynti.

Kun osaat vastata näihin kysymyksiin, annat suunnittelijalle avaimet toimivan sivuston toteuttamiseen. Selkeän suunnitelman pohjalta saat myös parhaan tarjouksen ja projekti lähtee alusta asti oikeaan suuntaan.

Materiaalit

HOW-TO-materiaalipankkiin on tulossa mukava valikoima hyödyllisiä dokumentteja, jotka voit ladata itsellesi veloituksetta.

Materiaalit

Markkinointisuunnitelma

Vinkki! Pysy ajan tasalla seuraamalla Niku Creativen Facebook-sivua tai liittymällä postilistalle.

Liity nyt

How-To-sarjan tilaajiinSaat tiedon sähköpostiisi kun uutta materiaalia julkaistaan.