Miten teen markkinointi-suunnitelman?

Lataa pohja, täytä malliin yrityksesi tiedot ja seuraa hyviä tuloksia!

Tee-se-itse

Markkinointisuunnitelman voi jokainen yrittäjä tehdä yritykselleen itse, jos on edes jonkinlainen käsitys siitä, millaisia kanavia tänä päivänä voi markkinoinnissa hyödyntää. Yksinkertaisuudessaan kyse on asiakkaan tarpeen ja yrityksesi tarjonnan kohtaamisesta tietyssä kanavassa.

Lataa markkinointisuunnitelman pohja

Olen suunnitellut sinulle valmiin mallin, johon voit suunnitella yrityksesi markkinoinnin vuodeksi eteenpäin. Voit tulostaa pohjan (esim. A2-kokoiseksi) ja täyttää sen kynällä tai vaihtoehtoisesti täyttää suunnitelman editoitavaan pdf-tiedostoon.

Seuraa markkinoinnin tuloksia

Muista seurata markkinoinnin toimivuutta. Kaikkea voi ja kannattaa kokeilla, eikä mitään kanavaa kannata hylätä ennakkoluulojen vuoksi. Tärkeintä on ymmärtää luopua kanavista, joissa huomaa menettävänsä rahansa. Hyvä ohjesääntö on seurata markkinoinnin tuloksia vähintään puolivuosittain.

Parhaan suunnitelman saat aikaiseksi, kun teet pientä pohjatyötä myös asiakassegmenttien määrittelyssä ja tuotteistamisessa. Palaan näihin aiheisiin myöhemmin HOW-TO-sarjassa.

Miten teen markkinointisuunnitelman?

Lataa
markkinointisuunnitelma

Liityt samalla HOW-TO-postilistalle ja saat silloin tällöin yrityksesi kehittämiseen liittyvää postia. Voit poistua listalta milloin vain.

Lisää luettavaa

Selaa HOW-TO-sarjan tietoiskuja

Kehitä yritystoimintaasi

Joko vierailit HOW-TO-sarjan pääsivulla?