Mitä myyntisivulla pitäisi olla?

Lue tästä hyvän ländärin rakennusvinkit.

Mikä on ländäri?

Kun asiakas ohjataan yrityksen pääsivuston sijaan suoraan tietylle alasivulle, tällaista sivua kutsutaan nimellä Landing Page. Nimen suora käännös on laskeutumissivu, mutta usein markkinoinnissa käytetään lempinimeä ländäri.

Laskeutumissivun tarkoitus on myydä tai muuttaa kävijä vähintäänkin liidiksi, eli saada kävijän yhteystiedot talteen. Hyvä ländäri toimii myös myyntitiimin tukena.

Millainen on hyvä myyntisivu?

Myyntisivua rakentaessa on huomioitava sekä ihmiset että hakukoneet, joten sisällön rakenteen on palveltava molempia.

  1. Lähesty kävijää tuote edellä, älä yritys edellä.
  2. Poista sivustolta häiriötekijät, kuten toisaalle linkittävät menut.
  3. Nosta avaintieto mahdollisimman korkealle
  4. Esittele tuote havainnollisesti, lyhyesti ja loogisessa järjestyksessä.
  5. Miksi ostos kannattaa? ”Something about pain, something about pleasure.” Kerro miten tuote auttaa asiakasta.
  6. Perustele, miksi olet luotettava myyjä. Tyytyväiset asiakkaat toimivat todisteena.
  7. Aktivoi lopuksi haluttuun toimintoon (CTA, Call-to-Action): osto/yhteydenotto/sähköposti
  8. Tarjoa helppo yhteydenotto

Lisää luettavaa

Selaa HOW-TO-sarjan tietoiskuja

Kehitä yritystoimintaasi

Joko vierailit HOW-TO-sarjan pääsivulla?