Niku Creative

How-to

8 vinkkiä hyvään yritystarinaan

Millainen on hyvä yritystarina?

Brändi, markkinointi

Millainen on hyvä yritystarina?

Nykyään puhutaan paljon tarinoista ja siitä, miten joka yritykseltä tulisi sellainen löytyä.

On totta, että mielenkiintoinen tarina jää ihmisten mieliin. Tarinaa ei ole kuitenkaan tarkoitus keksimällä keksiä.

Jokaisella yrityksellä on jo olemassa oma tarinansa, joka näkyy jokapäiväisessä tekemisessä. Se voi olla naseva lause esitteessä, fiilisvideo nettisivuilla, hyvin suunniteltu diaesitys, Instagramin aikajana, yritysblogi tai runo joulukortissa.

Ole oma itsesi, palvele asiakkaitasi aidosti ja kerro yrityksesi tarina siinä muodossa, missä koet sen omaksesi.

Tarinasi voi kertoa...

1. Erilaisuudesta

Onko yritykselläsi erityispiirteitä? Miten se poikkeaa muista alan yrityksistä?

2. Tavoitteista ja tarkoituksesta

Miksi yrityksesi on olemassa? Minkä ongelman haluat ratkaista?

3. Menneestä

Mitä mielenkiintoista voit kertoa yrityksen perustamisesta?

4. Saavutuksista

Missä olet onnistunut?

5. Haasteista

Mikä on saanut sinut muuttamaan suuntaa tai herättänyt ajattelemaan toisin?

6. Kehityksestä

Miten olet parantanut yrityksesi toimintaa? Palveletko asiakkaitasi nyt entistä paremmin?

7. Kehuista

Miten yritystäsi on kuvailtu tai kehuttu?

8. Tulevasta

Millaisia tulevaisuuden suunnitelmia yritykselläsi on?

Miksi yrityksen tarina kannattaa kertoa

Panostamalla tarinankerrontaan tarjoat asiakkaillesi mahdollisuuden tutustua yritykseesi syvemmin. Saat hyvän tarinan ansiosta todennäköisesti helpommin uusia yhteydenottoja ja vanhat asiakkaat suhtautumaan brändiisi entistä sitoutuneemmin.

Materiaalit

HOW-TO-materiaalipankkiin on tulossa mukava valikoima hyödyllisiä dokumentteja, jotka voit ladata itsellesi veloituksetta.

Materiaalit

Markkinointisuunnitelma

Vinkki! Pysy ajan tasalla seuraamalla Niku Creativen Facebook-sivua tai liittymällä postilistalle.

Liity nyt

How-To-sarjan tilaajiinSaat tiedon sähköpostiisi kun uutta materiaalia julkaistaan.