Nykyään puhutaan paljon tarinoista. On totta, että mielenkiintoinen tarina jää ihmisten mieliin, mutta tarinaa ei ole kuitenkaan tarkoitus keksimällä keksiä.
Onneksi jokaisella yrityksellä on jo olemassa oma tarinansa, joka näkyy jokapäiväisessä tekemisessä. Se voi olla naseva lause esitteessä, fiilisvideo nettisivuilla, hyvin suunniteltu diaesitys, Instagramin aikajana, yritysblogi tai runo joulukortissa.
Ole oma itsesi, palvele asiakkaitasi aidosti ja kerro yrityksesi tarina siinä muodossa, missä koet sen omaksesi.
Tarinasi voi kertoa...
Onko yritykselläsi erityispiirteitä? Miten se poikkeaa muista alan yrityksistä?
Miksi yrityksesi on olemassa? Minkä ongelman haluat ratkaista?
Mitä mielenkiintoista voit kertoa yrityksen perustamisesta?
Missä olet onnistunut?
Mikä on saanut sinut muuttamaan suuntaa tai herättänyt ajattelemaan toisin?
Miten olet parantanut yrityksesi toimintaa? Palveletko asiakkaitasi nyt entistä paremmin?
Miten yritystäsi on kuvailtu tai kehuttu?
Millaisia tulevaisuuden suunnitelmia yritykselläsi on?
Panostamalla tarinankerrontaan tarjoat asiakkaillesi mahdollisuuden tutustua yritykseesi syvemmin. Saat hyvän tarinan ansiosta todennäköisesti helpommin uusia yhteydenottoja ja vanhat asiakkaat suhtautumaan brändiisi entistä sitoutuneemmin.
Joko vierailit HOW-TO-sarjan pääsivulla?