Millainen on hyvä yritystarina?

Lue 8 vinkkiä hyvään yritystarinaan.

Mielenkiintoinen tarina jää mieleen, mutta sitä ei ole tarkoitus keksimällä keksiä. Onneksi tarinasi on jo olemassa.

Mielenkiintoinen tarina jää ihmisten mieliin

Nykyään puhutaan paljon tarinoista. On totta, että mielenkiintoinen tarina jää ihmisten mieliin, mutta tarinaa ei ole kuitenkaan tarkoitus keksimällä keksiä.

Onneksi jokaisella yrityksellä on jo olemassa oma tarinansa, joka näkyy jokapäiväisessä tekemisessä. Se voi olla naseva lause esitteessä, fiilisvideo nettisivuilla, hyvin suunniteltu diaesitys, Instagramin aikajana, yritysblogi tai runo joulukortissa.

Ole oma itsesi, palvele asiakkaitasi aidosti ja kerro yrityksesi tarina siinä muodossa, missä koet sen omaksesi.

Tarinasi voi kertoa...

1. Erilaisuudesta

Onko yritykselläsi erityispiirteitä? Miten se poikkeaa muista alan yrityksistä?

2. Tavoitteista ja tarkoituksesta

Miksi yrityksesi on olemassa? Minkä ongelman haluat ratkaista?

3. Menneestä

Mitä mielenkiintoista voit kertoa yrityksen perustamisesta?

4. Saavutuksista

Missä olet onnistunut?

5. Haasteista

Mikä on saanut sinut muuttamaan suuntaa tai herättänyt ajattelemaan toisin?

6. Kehityksestä

Miten olet parantanut yrityksesi toimintaa? Palveletko asiakkaitasi nyt entistä paremmin?

7. Kehuista

Miten yritystäsi on kuvailtu tai kehuttu?

8. Tulevasta

Millaisia tulevaisuuden suunnitelmia yritykselläsi on?

Miksi yrityksen tarina kannattaa kertoa

Panostamalla tarinankerrontaan tarjoat asiakkaillesi mahdollisuuden tutustua yritykseesi syvemmin. Saat hyvän tarinan ansiosta todennäköisesti helpommin uusia yhteydenottoja ja vanhat asiakkaat suhtautumaan brändiisi entistä sitoutuneemmin.

Lisää luettavaa

Selaa HOW-TO-sarjan tietoiskuja

Kehitä yritystoimintaasi

Joko vierailit HOW-TO-sarjan pääsivulla?